دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 4th Reprint 1995
نویسندگان: J. L. Mackie
سری:
ناشر: Routledge
سال نشر: 1980
تعداد صفحات: 170
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 9 مگابایت
در صورت تبدیل فایل کتاب Hume’s Moral Theory به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب نظریه اخلاقی هیوم نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
در مقایسه با نظریه اخلاقی هیوم نسبتاً نادیده گرفته شده است برخی دیگر از بخش های فلسفه او در واقع، این همه به طور منطقی دانشجویان آگاه فلسفه از آن می دانند که او گفت (یا متناوبا، که او نگفت) که شما نمی توانید یک «باید» را از آن استخراج کنید یک "است". اما قانون هیوم، همانطور که این نام خوانده شده است، کل نیست، یا حتی مهمترین بخش، نظریه اخلاقی او. با آن سازگار است دیدگاهی عینی گرایانه یا شهودی که هیوم قطعاً خواهد داشت رد شده است، و هیچ اشاره ای به شرح جذاب او از آنچه او دارد، نیست به نام فضایل تصنعی، یا پیش بینی های او از فایده گرایی، به که بنتام تغییر مذهب خود را به آن دکترین نسبت داد. همچنین، تئوری هیوم به بهترین وجه در زمینه و به عنوان مشارکتی در آن دیده می شود بحث گسترده ای در مورد فلسفه اخلاق که می توانیم آن را آغاز کنیم با هابز، که توسط اعضای هر دو «خردگرا» و مکاتب «احساس اخلاقی» یا «احساسگرایانه» و نتیجه گیری با نوشته های دو تن از منتقدان هیوم، ریچارد پرایس و توماس رید. مقداری از موضوعات اصلی در این بحث این است که آیا وجود دارد یا نه، ارزشهای اخلاقی عینی، خواه مردان ذاتاً کاملاً خودخواه باشند یا «برای جامعه ساخته شدهاند»، خواه اخلاق به هر نحوی به خدا وابسته باشد و دین، و چگونه و با چه قوه ای تفاوت را تشخیص می دهیم بین رذیلت و فضیلت آثاری که این بحث در آنها انجام شد خطاب به عموم مردم تحصیلکرده بود تا متخصصان فلسفه، و آنها به روشی مستقیم و صریح نوشته شده اند، بدون نکات فنی یا ابهام یا طفره رفتن. آنها آزاد نیستند اشتباهات و مغالطات، اما در جایی که اشتباه می کنند آشکارا این کار را انجام می دهند و اشتباهات آنها اغلب توسط سایر شرکت کنندگان در بحث اشاره می شود
Hume’s moral theory has been relatively neglected, as compared with some other parts of his philosophy. Indeed, all that many reasonably well-informed students of philosophy know about it is that he said (or, alternatively, that he did not say) that you cannot derive an ‘ought' from an ‘is'. But Hume's Law, as this has been called, is not the whole, or even the most important part, of his moral theory. It is compatible with an objectivist or intuitionist view which Hume would certainly have rejected, and it contains no hint of his fascinating account of what he called the artificial virtues, or of his anticipations of utilitarianism, to which Bentham ascribed his own conversion to that doctrine. Also, Hume's theory is best seen in the context of, and as a contribution to, an extended debate on moral philosophy which we can take as beginning with Hobbes, being continued by members of both the ‘rationalist’ and the ‘moral sense' or ‘sentimentalist' schools, and concluding with the writings of two of Hume’s critics, Richard Price and Thomas Reid. Some of the main issues in this debate are whether there are, or are not, objective moral values, whether men are by nature completely selfish or are ‘made for society', whether morality depends in any way upon God and religion, and how and by what faculty we discern the difference between vice and virtue. The works in which this debate was carried on were addressed to an educated general public rather than to specialists in philosophy, and they are written in a straightforward, forthright way, without technicalities or obfuscation or evasion. They are not free from errors and fallacies, but where they go wrong they do so openly, and their mistakes are often pointed out by other participants in the debate
Preface vii I Introduction: Outline of Hume's Theory 1 II Some Predecessors: Hobbes, Shaftesbury, Clarke, Wollaston, Mandeviile, Hutcheson, Butler 7 III Hume's Psychology of Action (Treatise II iii 3) 44 IV Morality not Based on Reason (Treatise III i 1) 51 V Variants of Sentimentalism (Treatise III i 2) 64 VI The Artificial Virtues 76 1 Justice and Property (Treatise III ii 1-4) 76 2 The Obligation of Promises (Treatise III ii 5) 96 3 The Artificiality of Justice (Treatise HI ii 6) 104 4 The Origin of Government and the Limits of Political Obligation (Treatise III ii 7-10) 106 5 International Justice (Treatise III ii 11) 113 6 Chastity and Modesty (Treatise III ii 12) 118 VII The Natural Virtues (Treatise III iii 1-5) 120 VIII Some Successors: Smith, Price, Reid 13 0 IX Conclusions 145 Notes 157 Index 163