مشخصات کتاب
Huxley’s Church and Maxwell’s Demon: From Theistic Science to Naturalistic Science
ویرایش:
نویسندگان: Matthew Stanley
سری:
ISBN (شابک) : 022616487X, 9780226164878
ناشر: University Of Chicago Press
سال نشر: 2014
تعداد صفحات: 373
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 2 مگابایت
قیمت کتاب (تومان) : 39,000
میانگین امتیاز به این کتاب :
تعداد امتیاز دهندگان : 14
در صورت تبدیل فایل کتاب Huxley’s Church and Maxwell’s Demon: From Theistic Science to Naturalistic Science به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب کلیسای هاکسلی و شیاطین ماکسول: از علم تئوریک گرفته تا علوم طبیعت گرایی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
توضیحاتی در مورد کتاب کلیسای هاکسلی و شیاطین ماکسول: از علم تئوریک گرفته تا علوم طبیعت گرایی
در دوره ویکتوریا، عمل علم از یک بافت مذهبی به یک بافت طبیعی
تغییر کرد. عموماً فرض بر این است که این تغییر به این دلیل رخ
داده است که علم طبیعت گرا از علم خداباور متمایز و برتر از آن
بوده است. با این حال، همانطور که کلیسای هاکسلی و دیو
ماکسول نشان میدهد، بیشتر ارزشهای روششناختی زیربنای عمل
علمی برای خداباوران و طبیعتگرایان تقریباً یکسان بود: هر یک
در مورد اهمیت یکنواختی قوانین طبیعی، استفاده از فرضیه توافق
داشتند. و نظریه، ارزش اخلاقی علم، و آزادی فکری. اما اگر
طبیعتگرایی علمی به دلیل برتری روششناختی خود به برتری نرسید،
پس چگونه پیروز شد؟
متیو استنلی همپوشانی و تغییر علم خداباورانه و طبیعتگرایانه
را از طریق مطالعه موازی دو شخصیت اصلی علمی بررسی میکند:
جیمز. کارمند ماکسول، یک فیزیکدان مسیحی متعهد، و توماس هنری
هاکسلی، زیست شناس نماد شکن که کلمه آگنوستیک را ابداع کرد. هر
دو عمیقاً درگیر مسائل روش شناختی، نهادی و سیاسی بودند که برای
دگرگونی خداباورانه-طبیعت گرایانه حیاتی بودند. آنچه که تحلیل
استنلی از این ارقام نشان می دهد این است که طبیعت گرایان علمی
چندین استراتژی را در طول یک نسل اجرا کردند تا کنترل مؤسسات
آموزش علمی را به دست آورند و تاریخ رشته خود را دوباره تصور
کنند. به جای یک انقلاب ناگهانی، شباهت بین علم خداباوری و
طبیعت گرایانه امکان گذار نسبتاً آرام را در عمل از گارد قدیمی
به جدید فراهم کرد.
توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی
During the Victorian period, the practice of science shifted
from a religious context to a naturalistic one. It is
generally assumed that this shift occurred because
naturalistic science was distinct from and superior to
theistic science. Yet as Huxley’s Church and Maxwell’s
Demon reveals, most of the methodological values
underlying scientific practice were virtually identical for
the theists and the naturalists: each agreed on the
importance of the uniformity of natural laws, the use of
hypothesis and theory, the moral value of science, and
intellectual freedom. But if scientific naturalism did not
rise to dominance because of its methodological superiority,
then how did it triumph?
Matthew Stanley explores the overlap and shift between
theistic and naturalistic science through a parallel study of
two major scientific figures: James Clerk Maxwell, a devout
Christian physicist, and Thomas Henry Huxley, the iconoclast
biologist who coined the word agnostic. Both were deeply
engaged in the methodological, institutional, and political
issues that were crucial to the theistic-naturalistic
transformation. What Stanley’s analysis of these figures
reveals is that the scientific naturalists executed a number
of strategies over a generation to gain control of the
institutions of scientific education and to reimagine the
history of their discipline. Rather than a sudden revolution,
the similarity between theistic and naturalistic science
allowed for a relatively smooth transition in practice from
the old guard to the new.
نظرات کاربران