ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Public Urban Space, Gender and Segregation: Women-only urban parks in Iran

دانلود کتاب فضای عمومی شهری، جنسیت و تفکیک: پارک‌های شهری مختص زنان در ایران

مشخصات کتاب

Public Urban Space, Gender and Segregation: Women-only urban parks in Iran

ویرایش:  
نویسندگان:   
سری: Routledge Studies in Human Geography 
ISBN (شابک) : 147247337X, 9781472473370 
ناشر: Routledge 
سال نشر: 2016 
تعداد صفحات: 191 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 60,000

کتاب مورد نظر موجود نمی باشد



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 2


در صورت تبدیل فایل کتاب Public Urban Space, Gender and Segregation: Women-only urban parks in Iran به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب فضای عمومی شهری، جنسیت و تفکیک: پارک‌های شهری مختص زنان در ایران نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب فضای عمومی شهری، جنسیت و تفکیک: پارک‌های شهری مختص زنان در ایران



فضاهای عمومی بازتاب تقارن قدرت در محیط اجتماعی است که در آن قرار دارد و هم کنترل کننده و هم محدود کننده قدرت است. در یک بافت مملو از ایدئولوژی، طراحی شهری ارزش ها و معانی را در بر می گیرد و به عنوان وسیله ای برای ساختن هویت و تداوم مرزهای مرئی و نامرئی استفاده می شود. از این رو، دوگانگی فضایی جنسیتی مبتنی بر تقسیم بیولوژیکی جنسیت اغلب به طور سیستماتیک برای فرار از تجاوز زنان به فضاهای عمومی به کار می رود.

تولید فضای شهری مدرن در خاورمیانه در تعامل میان مدرنیته، سنت و مذهب شکل می گیرد. این کتاب با بررسی زنان در فضاهای عمومی و الگوهای تعامل با فضای تفکیک شده و مختلط جنسیتی، استدلال می‌کند که فضاهای جنسیتی از یک تقسیم فضایی فیزیکی ایستا دور هستند و دوگانگی پیچیده و پویا مردان/عمومی و زنان/خصوصی را ایجاد می‌کنند. با در نظر گرفتن نمونه ایران، فضاهای عمومی تفکیک شده جنسیتی هنجاری و ایدئولوژیک به عنوان ابزاری برای اسلامی کردن زندگی روزمره استفاده شده است. جدیدترین تلاش دولت شامل پارک‌های مختص زنان است که ظاهراً از طریق مشارکت زنان طراحی و اداره می‌شوند، و همچنین برای برآوردن نیازهای آنها و فراهم کردن فضایی برای تعاملات و فعالیت‌های اجتماعی. این کتاب با ترکیب رویکردهای پژوهشی از برنامه‌ریزی شهری و علوم اجتماعی، هر دو جنبه فنی و اجتماعی پارک‌های مختص زنان را تحلیل می‌کند. این کتاب که به روابط بین ایدئولوژی، برنامه ریزی شهری و جنسیت می پردازد، روابط قدرت و نحوه استفاده از آنها برای تعریف و برنامه ریزی فضاهای شهری عمومی و نیمه عمومی را تفسیر می کند.

عدم ارتباط در سراسر مرزهای انضباطی در نتیجه پیچیدگی ها زندگی شهری یکی از موانع اصلی مطالعه فضاهای شهری در خاورمیانه بوده است. با پرداختن به این نگرانی، رویکرد بین رشته‌ای به کار رفته در این جلد تلفیقی از روش‌های برنامه‌ریزی شهری و علوم اجتماعی است که شامل تحلیل عمیق ابعاد مورفولوژیکی، ادراکی، اجتماعی، بصری، عملکردی و زمانی است. فضای عمومی، پارک های مختص بانوان در ایران. بر اساس قوم نگاری انتقادی، این جلد از رویکردی پدیدارشناسانه برای درک نکردن زنان در فضاهای جنسیتی استفاده می کند. تعامل زنان در پارک‌های مختص زنان در ایران، فضایی جنسیتی که محبوبیت آن در سراسر جهان اسلام رو به افزایش است، به طور کامل مورد بحث قرار گرفته و در مقابل فضاهای عمومی بی‌نظیر جنسیتی مقایسه شده است. این کتاب دانش‌پژوهان و دانشجویان طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی از جمله مطالعات شهری، برنامه‌ریزی شهری، مطالعات جنسیتی، علوم سیاسی، مطالعات خاورمیانه، مطالعات فرهنگی، مردم‌شناسی شهری، جامعه‌شناسی شهری، ایران‌شناسی و مطالعات اسلامی را هدف قرار می‌دهد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی





نظرات کاربران