دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1
نویسندگان: Istvan Pal Adam (auth.)
سری: The Holocaust and its Contexts
ISBN (شابک) : 9783319338316, 9783319338309
ناشر: Palgrave Macmillan
سال نشر: 2016
تعداد صفحات: 216
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 4 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب مدیران ساختمان بوداپست و هولوکاست در مجارستان: تاریخ جنگ جهانی دوم و هولوکاست، تاریخ اروپای مدرن، دین و جامعه، تاریخ شهری، تاریخ آلمان و اروپای مرکزی
در صورت تبدیل فایل کتاب Budapest Building Managers and the Holocaust in Hungary به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب مدیران ساختمان بوداپست و هولوکاست در مجارستان نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این کتاب نقش مدیران ساختمان یا نگهبانان بوداپست را در طول هولوکاست نشان میدهد. این کتاب اقدامات گروهی از شهروندان عادی را در یک بازه زمانی بسیار طولانیتر از آنچه معمولاً محققان هولوکاست انجام میدهند، تحلیل میکند. بنابراین، فعالیت مدیران ساختمان در طول جنگ را در مقابل پسزمینه خاستگاه و توسعه این حرفه بهعنوان محصول فرعی توسعه ساختمانهای مسکونی از زمان شکلگیری بوداپست نشان میدهد. به جای ارائه یک عکس فوری از سال 1944، نشان می دهد که اقدامات مدیران ساختمان در زمان جنگ تحت تأثیر آرزوهای اجتماعی بلندمدت آنها برای شناخت بیشتر و انتظارات اقتصادی آنها قرار گرفته است. این کتاب بهجای تمرکز صرف بر یهودیستیزی پیش از جنگ، عوامل دیگری از دوران بینجنگ، مانند فرهنگ انعام را در نظر میگیرد. در بوداپست، در ژوئن 1944، ساکنان یهودی نه در یک محله یهودی نشین بسته، بلکه توسط مقامات که ساختمان های آپارتمانی پراکنده را به عنوان «خانه های یهودی نشین» تعیین کردند، جدا شدند. تقریباً 2000 ساختمان در سرتاسر شهر پراکنده شده بودند و دربانهای غیریهودی که در این خانهها خدمت میکردند نشان دهنده پیوند بین دنیای بیرون و درون بودند. توانمندسازی این مدیران ساختمان به عنوان یک عارضه جانبی قانون ضد یهودی اتفاق افتاد و این دربان ها خود را در موقعیت واسطه ای بین مقامات و شهروندان یافتند.
This book traces the role of Budapest building managers or concierges during the Holocaust. It analyzes the actions of a group of ordinary citizens in a much longer timeframe than Holocaust scholars usually do. Thus, it situates the building managers’ activity during the war against the background of the origins and development of the profession as a by-product of the development of residential buildings since the forming of Budapest. Instead of presenting a snapshot from 1944, it shows that the building managers’ wartime acts were influenced and shaped by their long-term social aspiration for greater recognition and their economic expectations. Rather than focusing solely on pre-war antisemitism, this book takes into consideration other factors from the interwar period, such as the culture of tipping. In Budapest, during June 1944, the Jewish residents were separated not into a single closed ghetto area, but by the authorities designating dispersed apartment buildings as ‘ghetto houses’. The almost 2,000 buildings were spread throughout the entire city and the non-Jewish concierges serving in these houses represented the link between the outside and the inside world. The empowerment of these building managers happened as a side-effect of the anti-Jewish legislation and these concierges found themselves in an intermediary position between the authorities and the citizens.
Front Matter....Pages i-xv
Building Managers Caught in the Middle: The Social History of Budapest Concierges Until 1943....Pages 1-35
The Concierges of the Ghetto Buildings....Pages 37-61
Building Managers, Bystanders and Perpetrators....Pages 63-78
Turning the Yellow Star Houses into Protected Houses....Pages 79-108
The Building Managers’ Role in Rescue, and Their Ways to Enrichment....Pages 109-145
Calling the Building Manager to Account: The Colourful Palette of Retribution in Early Post-War Budapest from People’s Court to Justificatory Committee....Pages 147-185
Back Matter....Pages 187-204