ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Knowledge Management and New Innovation Models

دانلود کتاب مدیریت دانش و مدل‌های نوین نوآوری

Knowledge Management and New Innovation Models

مشخصات کتاب

Knowledge Management and New Innovation Models

ویرایش: 1 
نویسندگان: , ,   
سری: Innovation, Entrepreneurship, Management Series: Smart Innovation Set 
ISBN (شابک) : 1848218818, 9781848218819 
ناشر: Wiley-ISTE 
سال نشر: 2016 
تعداد صفحات: 126 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 50,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 17


در صورت تبدیل فایل کتاب Knowledge Management and New Innovation Models به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب مدیریت دانش و مدل‌های نوین نوآوری نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب مدیریت دانش و مدل‌های نوین نوآوری



این کتاب به بررسی روابط بین فرآیندهای مدیریت دانش (KM) و مدیریت نوآوری می‌پردازد.

گسترش جغرافیایی بازارها و تشدید رقابت، شرکت‌ها را به آزمایش رویکردهای جدید برای نوآوری سوق داده است. اشکال سازمانی جدیدی ظهور کردند که در آن شرکت ها با ذینفعان مختلف برای ایجاد، جذب، ادغام و حفاظت از دانش همکاری می کنند. این کتاب به بررسی چگونگی تکامل فرآیندهای مدیریت دانش با اجرای مدل‌های نوآوری تعاملی، مشارکتی و باز توسط شرکت‌ها می‌پردازد و انواع مختلف دانش و فرآیندهای دخیل در طول مراحل مختلف فرآیند نوآوری را شناسایی می‌کند.

نویسندگان عملیاتی را ارائه می‌دهند. گونه‌شناسی برای درک قابلیت‌های شرکت‌های نوآور و شیوه‌های مدیریت دانش و همچنین ویژگی‌های اصلی چهار مدل نوآوری تعاملی، یعنی نوآوری باز، نوآوری کاربر محور، نوآوری مبتنی بر جامعه و جمع‌سپاری را مورد بحث قرار می‌دهد.

 


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

This book explores the relationships between knowledge management (KM) processes and innovation management.

The geographical extension of markets and intensification of competition have led firms to experiment with novel approaches to innovation. New organizational forms emerged in which firms collaborate with various stakeholders to create, absorb, integrate and protect knowledge. This book explores how knowledge management processes evolve with firms’ implementation of interactive, collaborative and open innovation models and it identifies the various knowledge types and processes involved throughout the different phases of the innovation process.

The authors provide operational typologies for understanding innovative firms’ capabilities and knowledge management practices and also discuss the main properties of four models of interactive innovation, namely open innovation, user-centric innovation, community-based innovation and crowdsourcing.

 



فهرست مطالب

Content: General Introduction  vii     Chapter 1. Innovation Processes, Innovation Capabilities and Knowledge Management 1     1.1. Does knowledge management improve the performance of innovating enterprises? 2     1.1.1. Does empirical research confirm the existence of a connection between knowledge management and the performance of innovative enterprises? 2     1.1.2. Beyond the enterprise: knowledge management, innovative territories and innovation projects  4     1.2. Innovation capability and knowledge management 7     1.2.1. The decomposition of innovation: invention and commercialization  8     1.2.2. Innovation activities and aptitudes 11     1.2.3. Dynamic capability and knowledge processes  15     1.2.4. Innovation capability as dynamic capability rooted in the management of knowledge 17     Chapter 2. Knowledge Typology and Knowledge Processes at the Service of Innovation 21     2.1. Knowledge generation  24     2.1.1. Knowledge creation: a process of combination/recombination of background knowledge  25     2.1.2. Absorption and integration of knowledge  31     2.2. Knowledge application  35     2.2.1. Codification and personalization: two complementary strategies of knowledge alignment 36     2.2.2. The role of architectural knowledge in the process of knowledge alignment  39     2.3. Knowledge valorization 42     2.3.1. Patents: protection and knowledge management instruments  44     2.3.2. Cooperation agreements: instruments of anticipation of knowledge management strategies 48     Chapter 3. Managing Knowledge to Innovate: Open and Distributed Innovation Models  53     3.1. Open innovation  54     3.1.1. The concept of open innovation  55     3.1.2. The two facets of open innovation 56     3.1.3. Open innovation modalities 57     3.1.4. The importance of intellectual protection 58     3.1.5. Advantages and drawbacks of open innovation 59     3.1.6. Implementation of open innovation  61     3.2. User innovation  61     3.2.1. The concept of user innovation 63     3.2.2. Lead users activities 65     3.2.3. Competencies of user-innovators 66     3.2.4. Implementation of user innovation 68     3.3. Innovating with communities  72     3.3.1. Social interactions and knowledge production within communities  74     3.3.2. Communities in the firm: between governance and spontaneity  75     3.3.3. Innovating with external communities: the role of the middleground  77     3.4. Crowdsourcing 79     3.4.1. A typology of crowdsourcing  79     3.4.2. The relevance of crowdsourcing for innovation 82     3.4.3. Crowdsourcing platforms  83     3.4.4. Crowdsourcing and other open innovation models 85     General Conclusion 87     Bibliography  91     Index 111




نظرات کاربران