ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Entrepreneur: the economic function of the free enterprise

دانلود کتاب کارآفرین: کارکرد اقتصادی بنگاه آزاد

Entrepreneur: the economic function of the free enterprise

مشخصات کتاب

Entrepreneur: the economic function of the free enterprise

ویرایش:  
نویسندگان: ,   
سری: Smart innovation (Series) volume 8 
ISBN (شابک) : 9781119378778, 111937894X 
ناشر: ISTE, Ltd, Wiley 
سال نشر: 2017 
تعداد صفحات: 141 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 3 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 56,000



کلمات کلیدی مربوط به کتاب کارآفرین: کارکرد اقتصادی بنگاه آزاد: کارآفرینی



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 8


در صورت تبدیل فایل کتاب Entrepreneur: the economic function of the free enterprise به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب کارآفرین: کارکرد اقتصادی بنگاه آزاد نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی



فهرست مطالب

Content: Foreword ix     Introduction  xiii     Chapter 1. From Term to Concept: the Entrepreneur and his Economic Function  1     1.1. Etymological and conceptual bases of the entrepreneur 1     1.2. The gradual recognition of the role of entrepreneurship  8     1.3. From a society of salary-earners to one of entrepreneurs? 9     1.4. Current definitions of entrepreneurship, or the institutional recognition of the entrepreneur  17     1.5. The plural entrepreneur  19     Chapter 2. Quantifying Entrepreneurship, Understanding the Entrepreneurial Role  21     2.1. Basic principles: the OECD   s model  21     2.2. The main entrepreneurship indicators 24     2.2.1. Eurostat indicators  24     2.2.2. OECD and Eurostat indicators 24     2.2.3. Global Entrepreneurship Monitor indicators 25     2.2.4. World Bank indicators and the business climate  28     2.2.5. The official quantification of business creation in France: the Business Creation Observatory  29     2.3. The European Union   s inclusive policy to promote entrepreneurship 30     2.4. Supporting entrepreneurship in developing countries: the ambitions of the United Nations (UN) and the United States  31     Chapter 3. Classical Economics of the Entrepreneur 35     3.1. Richard Cantillon: an economic agent with uncertain income 35     3.2. Anne Robert Jacques Turgot: the    progress    of the capitalist entrepreneur 36     3.3. Francois Quesnay, the manufacturing and commercial entrepreneur belongs to the sterile class 38     3.4. Pietro Verri and Cesare Beccaria, the inspiration for Jean-Baptiste Say? 38     3.5. Adam Smith: sympathy for initiative, but distrust of project creators 40     3.6. Jean-Baptiste Say: intermediary between scholar and laborer 42     3.7. Karl Marx, entrepreneur or officer of capital 46     3.8. Jean-Gustave Courcelle Seneuil, economistentrepreneur or entrepreneur-economist?  47     3.9. The marginalists    faux pas or Leon Walras   s ghost entrepreneur 51     3.10. Alfred Marshall, division of industry into entrepreneurial and managerial businesses  56     3.11. Werner Sombart and Max Weber, the entrepreneur or the spirit of capitalism 58     3.12. Joseph A. Schumpeter: the entrepreneur   s    new combinations of production factors    60     3.13. John Maynard Keynes: the animal spirit of the entrepreneur  65     3.14. From uncertainty to ignorance: Ludwig von Mises, Franck Knight and Friedrich Hayek 67     3.15. Creating or detecting opportunities? 69     Chapter 4. Contemporary Theories of the Entrepreneur 73     4.1. From entrepreneur to industrial economy 73     4.2. Ronald Coase, or the entrepreneur on the frontier of industrial economics 75     4.3. William Baumol, the entrepreneur and the Prince of Denmark 77     4.4. Mark Casson: entrepreneurship     an alternative to employment?  79     4.5. Scott Shane or the genetic theory of the entrepreneur  83     4.6. Entrepreneur, innovation, territory and social networks 85     4.7. Mark Granovetter     from social integration to weighted networks  88     4.8. Towards an evolutionist theory of the entrepreneur, or the heterogeneity of entrepreneurship  90     Chapter 5. Towards a Socioeconomics of the Entrepreneur: An Overview 93     5.1. The 13 keywords of the economics of the entrepreneur 93     5.2. On the entrepreneur   s personality: the player and the system 95     5.3. Resource potential and the social integration of the entrepreneur  100     5.4. Overall picture of the theory of the entrepreneur 103     Conclusion 109     Bibliography  111     Index 123




نظرات کاربران